Je overtuigt klanten niet door advies te geven maar door vragen te stellen!
9 mei 2019
Wat pijn over jouw ambitie zegt!
9 mei 2019

Uurtje factuurtje... Goed verdienmodel of niet?


Ik wil beginnen te zeggen dat ik jarenlang uurtje factuurtje heb gewerkt als interim manager en projectmanager. Ik verdiende daar heel goed mee, had een goed uurloon maar de groei van mijn bedrijf stagneerde. Ik zal je vertellen waarom.

Het uurtje factuurje verdienmodel geeft je de mogelijkheid om je uurprijs te verhogen en/of meer uren te gaan werken. Voor beiden heb je op een gegeven moment de grens bereikt. Je kan niet meer dan 60 uur werken per week en ook aan het verhogen van je uurprijs zit een grens. Als deze grens bereikt is dan betekent dit dat jij de rest van je leven verdient wat je nu verdient. Niet door kunnen groeien, ook in verdiensten (passende waardering voor mijn werk) was voor mij als ambitieuze ondernemer geen optie.

Kan het efficiënter en slimmer?


Interessant om te noemen dat veel zaken in onze maatschappij ingericht zijn op tijd. Misschien ben jij net als ik opgevoed met het motto "hard werken loont!" Bezig zijn en ergens veel tijd in stoppen wordt hiermee gekoppeld aan kwaliteit. Ook binnen het uurtje factuurtje model staat tijd centraal. Je wordt betaald voor de uren die je werkt! Uiteraard zijn er prestatiecriteria die je moet halen, maar als je uren gewerkt heb krijg je ze betaald.

Is het behalen van resultaten niet belangrijker dan hoeveel tijd iets kost?


Interessante en beetje kritische vraag waarop eigenlijk iedereen "JA" kan zeggen. Toch zien we in de praktijk anders. Vaak heeft dit te maken met oude patronen die ons aangeleerd zijn of maatschappelijk geaccepteerd. Dit gaat ten koste van onze en de klant zijn tijd, geld en kwaliteit. Nog even een vraag...

"Ik kan jou als business coach 4 uur coachen OF ik geef je 3 fantastische tips/tools in 30 minuten waar jij 3 nieuwe klanten binnen mee binnenhaalt en 50.000 euro omzet. Wat heb je liever?"


Gouden tip: Zet het resultaat altijd centraal en laat klanten je betalen voor resultaten en niet jouw tijd.

Optimaliseer hiermee kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

Op deze manier heb je niet alleen hele blije klanten, maar ook kan jij kan veel meer verdienen in minder tijd.

WIN WIN !!!


Op jouw HIGH END bedrijf en leven!

Met vriendelijke groet,

Meriam Slijkerman
HIGH END Business Coach


Even checken: Heb jij je ook al aangemeld voor de facebook pagina Meriam Slijkerman Business Coach? Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en ontvang tips en video’s, maar omring jezelf vooral ook met andere ondernemers die dezelfde ambitie hebben als jij. Klik op deze link om je aan te melden.

Call Now Button